realfood

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Saftigt kardemummabröd

Av anny - 1 oktober 2011 11:00

  

LIKE this piece of bread!


I dag bakade jag bröd. Kardemummabröd. Så gott med bregott extra saltat till.  

                                                   

                                                  ...L O V E L Y
  i say
 

 

 
 
Helga

Helga

25 augusti 2010 13:18

Jag kör GI just nu - är detta ett bröd man kan äta då?

Vad är fiberhusk och fibrex? Var köper du det? Var köper man proteinpulver?

Ursäkta alla frågorna... brödet ser supergott ut!

http://helga1.bloggplatsen.se

anny

25 augusti 2010 13:49

Hej Helga! Detta bröd är jättegott oavsett vad man "kör"/äter enligt. Detta brdö har mycket lågt GI/nog GI noll eftersom en brödskiva innehåller mindre än 2 g kolhydrater.

Du kan baka brödet utan proteinpulvret; la bara i det eftersom jag hade det hemma. Fiberhusk använder jag när jag bakar istället för vetemjöl och det finns att köpa på de allra flesta matbutikerna men helt säker i din coopbutik, men det finns placerat på den "glutenfria hyllan". Fibrex finns i vanlija matbutiken ofta bredvid havregrynen.

/Ha det gött!

 
Ingen bild

klara

25 augusti 2010 13:43

Åh detta bröd ska jag definitivt testa! TACK FÖR EN BRA BLOGG!

anny

25 augusti 2010 16:21

Tack för att du tycker att det är en bra blogg! :) Den är nystartad och jag skriver egentligen för att jag ska kunna titta tillbaks för att se vad jag lagar för något men det är ju kul om någon annan läser den också! :D

/KRAAM

 
Mikkan

Mikkan

27 oktober 2010 08:02

Hej, låter spännande! Jag har ser inte receptet nånstans, kan du posta en länk åt mig? :)

http://njutmaten.blogspot.com

 
marta

marta

17 juni 2011 11:28

Detta ser ju hur smarrigt ut som helst, Du måste dela med dig av receptet!!

http://martunia.se

anny

17 juni 2011 12:20

Hej Marta! :)

Ja, lchf-bröd är gott! TYVÄRR har jag tappat bort receptet... det var ett utav mina påhitt i köket som detta bröd kom till... men jag ska leta och när jag hittar det ska jag meddela på bloggen! JAG LOVAR! :)

/Ha en trevlig helg! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anny - 2 november 2011 06:04


  FRUKOST kan vara den mysigaste stunden på dagen om man har tiden att njuta av den!   Jag älskar att äta frukost länge! En bra & lugn start på dagen formar typ hela dagen sedan i positiv riktnng! :) Det går ju att göra en frukoststund mysig...

Av anny - 30 oktober 2011 19:07


   S K Ö N A nya pjucks! Dessa mina nya fina skor ska jag nu bo i tills jag blir tvungen att byta till vinterpjucks! :) They feels LOVELY! ...

Av anny - 25 oktober 2011 21:48


  H e m m a p l u g g Ja, det fick bli plugg hemma i dag  igen. Det gick bra! Fast mitt på dagen, efter lunch, fick det bli en långpromenad för att få lite dagsljus & för att rasta benen! :) ...

Av anny - 24 oktober 2011 18:36


  OKTOBER är en vacker månad! :)   I morse var jag ute på en löprunda. Det var perfekt tempratur för just löpning i förmiddags. Jag pluggar hemma just nu eftersom tågen är inställda så då kan man ju ta ett brake från studierna och ta en rund...

Av anny - 23 oktober 2011 20:36

 Söndagsmorgon. Detta är precis utanför mitt hem. Vackert! Började denna ljuvliga söndag med en skön  långpromenad! Bra start på dagen...     ...sedan blev det min mustiga  kikärts- & auberginegryta med keso & yoghurttopping till lunch...

Presentation


Att mata sin kropp, själ & ande med dåliga saker genom livet skapar inte liv utan tar kol på det i stället. Riktig näring ska det vara - realfood!

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards